Kvēpu filtrs – kas jums jāzina

Kvēpu filtrs, kā norāda nosaukums, aiztur vai “filtrē” kvēpu daļiņas, tāpēc laiku pa laikam tas ir jāiztīra, lai uzturētu labu veiktspēju jūsu transportlīdzeklī.
Dīzeļdzinēju transportlīdzekļiem jābūt kvēpu filtriem. Tomēr lielākajai daļai cilvēku nav ne jausmas, kā makrodaļiņu filtru savā automašīnā uzturēt labā darba kārtībā, kā rezultātā filtrs aizsērē.

DPF (kvēpu filtrs) nepieciešama regulāra tīrīšana, izmantojot procesu, ko sauc par reģenerāciju. Process ir aktīvs (piespiedu reģenerācija) vai pasīvs. Reģenerācijas procesā sadedzina uzkrāto sodrēju, kas nosēžas transportlīdzekļa filtrā, kas samazina kaitīgo izplūdes gāzu emisiju vidē. Tas arī novērš melnos dūmus, ko pirms gadiem redzējām no dīzeļdzinējiem, it īpaši, ja transportlīdzeklis paātrinājās. Augstā temperatūrā uzkrātie kvēpi izdeg apmēram 600 grādos pēc Celsija, atstājot tikai pelnu atliekas. Tāpēc jums laiku pa laikam vajadzētu notīrīt kvēpus.

Kas izraisa aizsērējušu dīzeļa daļiņu filtru (DPF)?

Iemesli var būt dažādi, tostarp ātrums, kādā automašīna izdala kvēpus, eļļas kvalitāte, braukšanas stils, degvielas kvalitāte un pat makrodaļiņu filtra atrašanās vieta. Visi iepriekš minētie iemesli noved pie dīzeļdzinēju transportlīdzekļu filtru bloķēšanas un to pilnīgas reģenerācijas neiespējamības. Parasti lielākā daļa problēmu rodas ar transportlīdzekļiem, kas brauc pa pilsētu, jo reģenerācijas process nenotiek tā, kā vajadzētu.

Kvēpu filtra aizsērēšanas cēloņu analīze:

– Bieži nelieli braucieni, kad transportlīdzekļa dīzeļdzinējs nesasilst.
– Nepareiza un zemas kvalitātes motoreļļa.
– Ja degvielas līmenis ir zems, aktīvā reģenerācija parasti nenotiek.
– problēma ar transportlīdzekļa degvielas sistēmu, kuras rezultātā rodas pārmērīgi kvēpi.

Ir divi reģenerācijas veidi:

– Aktīva atjaunošanās
– Pasīvā reģenerācija

Aktīva atjaunošanās

Aktīvā reģenerācija ir daļa no transportlīdzekļa ECU programmas, kad tā tiek aktivizēta, automātiski tiek ievadīta papildu degviela, kas paaugstina izplūdes gāzu temperatūru, kas sadedzina un uzglabā kvēpus.

Problēmas rodas, ja transportlīdzekļa ceļš ir īss, jo reģenerācijas process nenotiek pilnā ciklā.

Simptomi, kas jāpievērš uzmanībai un jānoskaidro, vai transportlīdzeklis aktīvi atjaunojas:

– Motora apgriezienu skaita izmaiņas.
– Neliels degvielas patēriņa pieaugums.
– liels tukšgaitas ātrums.
– Skāba smaka nāk no izplūdes gāzēm.
– Ilga ventilatora darbība.

Pasīvā reģenerācija

Pasīvā reģenerācija notiek, transportlīdzeklim braucot ar ātrumu garos šosejas braucienos, un tas izplūdes gāzu temperatūru paaugstina līdz augstam līmenim un pilnībā izdedzina no filtra kvēpus.
Dīzeļdzinēju automašīnu īpašniekiem ieteicams regulāri dot automašīnām 30-50 minūtes ilgstošu kvalitatīvu ātrumu uz šosejas, lai palīdzētu un notīrītu filtru.

Tomēr lielākā daļa autovadītāju to aizmirst. Tāpēc ražotāji ir izstrādājuši alternatīvu reģenerācijas veidu.

Ko darīt, ja aktīvā un pasīvā reģenerācija nedarbojas?

Ja jūsu transportlīdzeklim nav pasīvas vai aktīvas reģenerācijas, iedegas brīdinājuma gaisma, kas norāda, ka kvēpi ir pilnībā bloķējuši filtru. Šis ir laiks, lai pārbaudītu savu transportlīdzekli. Ieteicams šīs zīmes neignorēt, jo tās var radīt dārgus transportlīdzekļa bojājumus. Piespiedu reģenerācija ir diezgan dārga, jo process jāveic darbnīcā ar mehāniķa palīdzību.

Kā saprast, ka jāmaina filtra elements

Kvēpi, kā jau esam izdomājuši, var izdegt. Bet filtrā uzkrājas ne tikai kvēpi. Ir tāds komponents kā pelni, kas uzkrājas no motora pirmās iedarbināšanas brīža un nekur nepazūd. To veido no eļļas un metalizētām piedevām, kas atrodas zemas kvalitātes degvielā. Tāpēc dīzeļdzinējos ar daļiņu filtru ieteicams ielej motoreļļu ar samazinātu pelnu saturu.

Par gaidāmo nomaiņu parasti liecina iespaidīgs nobraukums (apmēram 200 000 km) un biežie aktīvās atjaunošanās mēģinājumi. Ja parasti tas notiek ik pēc 500-1000 km, tad intervāla samazināšana līdz 150-300 km tiek uzskatīta par anomālu.

Related Articles